Het doek is gevallen voor aanbiedingenwebsite Koopjedeal.nl. Die is definitief failliet, aldus bewindvoerder Victor Kruit dinsdag.
Het faillissement komt niet als een verrassing. Eerder werd gemeld dat een mogelijke koper voor het bedrijf zich op het laatste moment had teruggetrokken. Vorige week werd al uitstel van betaling verleend.
Koopjedeal.nl is een website waarop iedere dag nieuwe aanbiedingen verschenen. Het bedrijf met 48 medewerkers kwam in de problemen door een grote brand in een magazijn die in september vorig jaar de voorraad grotendeels verwoestte. Vorige week werd al uitstel van betaling verleend.
Het bankroet betekent ook slecht nieuws voor klanten die al wel hadden betaald voor een bestelling, maar deze nog niet geleverd hebben gekregen. Dat zal ook niet gebeuren.
Klanten kunnen nog wel een vordering indienen bij de curator, maar staan achter in de rij als het gaat om vergoedingen. Kruit blijft komende weken onderzoeken of er nog een doorstart inzit. Daarvoor hebben zich volgens hem diverse andere partijen gemeld.
Koopjedeal.nl: klanten gedupeerd bij faillissement
Er was serieuze interesse van een partij die overwoog Koopjedeal.nl over te nemen en een akkoord te sluiten met schuldeisers. Dat zou goed nieuws zijn geweest voor gedupeerde klanten. Mensen die al betaald hadden maar nog niets ontvangen, zouden dan alsnog hun spullen geleverd krijgen.
Lees ook: Winkel failliet: wat kun je als klant?
Steeds vaker kost het winkelketens veel moeite om het hoofd boven water te houden. De reden? Vaak een verouderde winkelformule of toch te hoge kosten. Ook heeft de opmars van online winkelen de nodige impact op fysieke winkelketens.
Eerder dit jaar zette Business Insider de opvallendste bedrijven die de afgelopen zes jaar failliet zijn gegaan op een rij. Bekijk de lijst van iconische winkelketens die (tijdelijk) uit het straatbeeld zijn verdwenen.